Zdjęcia produktowe tzw. packshoty to komercyjne zdjęcia przedmiotów mające zachęcić potencjalnego konsumenta to ich zakupu. Są więc swego rodzaju formą promocji produktu. Powinny spełniać kilka podstawowych zadań. Po pierwsze muszą być możliwie realistyczne aby klient wiedział co kupuje a po drugie dobrze aby wydobywały z produktu to co w nim najlepsze. Fotografia produktowa to zatem element reklamy produktu mający ułatwić jego sprzedaż. Zdjęcia takie mogą być zarazem niezwykle proste w swej formie jeżeli skupiamy się tylko na wyeksponowaniu produktu i jego wiernym przedstawieniu albo bardziej zaawansowane a nawet artystyczne jeżeli oprócz samej prezentacji wizualnej przedmiotu chcemy dodatkowo zaintrygować klienta tudzież pobudzić jego wyobraźnię. W zależności od formy mogą być robione zarówno w studio jak i plenerze, w świetle zastanym, błyskowym lub ciągłym. Na tle jednolitym np białym lub bardziej zróżnicowanym. Mogą być fotografowane przy małej głębi ostrości, statycznie lub z efektem ruchu lub innymi dodatkowymi efektami.